Dienstag, 13. März 2012

“If I’m honest I have to tell you I still read fairy-tales and I like them best of all.” - Audrey Hepburn



My dear friend Ute provides me from time to time with old books, which she literally rescues from vanishing in some garbage-container. Among these books, I’ve discovered a lot of “treasures”, all of them now living on in my bookshelf, being too precious for being “recycled”. Among these defective books, I sometimes discover a very tattered one, which contains for example gorgeous illustrations, like these wonderful illustrations in an old storybook, more than 50 years old.
Holding such a book in my hands, I often ask myself how many children might have read this book or might have asked their parents to read them out of it…..
Good books shouldn’t just “disappear” like that…!
If there were a heaven for books, shouldn’t all these treasures, once having provided a moment of reverie to so many children, have an eternal life up there? This would be nice....
I attempt at least to give these books a slight chance of survival, for example in form of a collage on a photoalbum…. 



Meine liebe Freundin Ute „beliefert“ mich von Zeit zu Zeit mit alten Büchern, die sie buchstäblich in letzter Sekunde vor dem Verschwinden in irgendeinem Müll- oder Recyclingcontainer rettet. Es waren schon viele „Schätze“ darunter, die heute in meinem Regal stehen, weil sie viel zu schade gewesen wären, um „weiterverarbeitet“ zu werden.

Manchmal finde ich unter diesem „Ausschuß“ ein ganz zerfleddertes Buch, das aber ganz besondere Illustrationen hat, wie diese wunderschönen Zeichnungen in einem über 50 Jahre alten Märchenbuch. Wenn ich so ein Buch in meinen Händen halte, denke ich unwillkürlich daran, wieviele Kinder wohl darin geblättert haben oder ihre Eltern gebeten haben, ihnen etwas daraus vorzulesen.....
Gute Bücher sollten nicht einfach so „verschwinden“!
Wenn es einen Himmel für Bücher gäbe, sollten dann nicht solch kleine Schätze, die so vielen Kindern einen Augenblick der Träumerei verschafft haben, dort ein Weiterleben haben? Schön wär's....
Auf meine Art versuche ich zumindest, diesen Büchern noch eine Überlebenschance zu geben, zum Beispiel als Collage auf einem Photoalbum....