Montag, 7. Januar 2013

What it's like to be a parent: It's one of the hardest things you'll ever do but in exchange it teaches you the meaning of unconditional love ― Nicholas Sparks

In my last post I wrote about my mother's death - in German, of course. The funeral took place, and now, being alone in her house, I try to get things straight. A lot of calls and paperwork has to be done....days are passing by and I still cannot realize that she is gone...
Of course, I try to comfort myself. A long, fullfilled life has come to an end. She was 84 years old.
Nevertheless, I miss her so much. We talked nearly every day on the phone, I will miss these calls....
It is weard to realize that both my parents have passed away now, that definitely a new chapter in my life begins. The generation of our parents fades away, and we are the next generation about to die....a very strange feeling.
I know I will remember my parents forever, I will miss them forever....but, that's life. I am so grateful that I got the chance to have my parents for so many many years! And I thank them for their unconditional love!


In meinem letzten Post habe ich über den Tod meiner Mutter geschrieben, ich mußte es einfach loswerden. Die Beerdigung ist vorbei, und nun, so allein in ihrem Haus, versuche ich, die Dinge auf die Reihe zu bekommen. Eine Menge von Telefonaten und Schreibarbeiten ist zu erledigen....die Tage gehen vorbei und ich kann es immer noch nicht fassen, daß sie nicht mehr da ist...
Natürlich versuche ich mich auch zu trösten. Ein langes, erfülltes Leben ist zu Ende gegangen. Sie war immerhin 84 Jahre alt. Aber ich versmisse sie trotzdem so sehr. Wir haben fast jeden Tag am Telefon miteinander gesprochen, wie werde ich diese Gespräche vermissen...
Es ist schon seltsam, sich klarzumachen, daß meine beiden Eltern nun nicht mehr sind und daß nun ein neues Kapitel beginnt. Die Generation unserer Eltern stirbt aus, und wir sind nun die nächste Generation auf der Zielgerade....ein sehr seltsames Gefühl!
Ich werde meine Eltern immer vermissen, aber so ist das Leben! Ich bin dankbar, daß ich das Glück hatte, sie so lange zu haben. Und ich danke ihnen für ihre bedingungslose Liebe!